Відгадування
зимових загадок.
Всі його
взимку бояться –
Боляче він
може кусатися.
Ховайте вуха,
щоки, ніс,
Адже на вулиці
…(мороз)
З неба він
летить взимку,
Не ходи тепер
босий,
Кожна людина знає
Що завжди
холодний …(сніг)
Під ногами у
мене
Дерев’яні
друзі.
Я на них лечу
стрілою,
Але не влітку,
а взимку.(лижі)
Не сосіть,
шибеники,
Крижані
льодяники!
Сам я ковтаю
пілюльки,
Тому що їв …(бурульки)
Він колись був
водою,
Але раптом
змінив свій вигляд.
І тепер під
Новий рік
На річці ми
бачимо …(лід)
2. Запропонуйте дітям провести невеликий дослід: де краще
дихається — на вулиці, біля дороги, чи у парку? Допоможіть дітям зробити
правильний висновок.
3. Вранці, йдучи у
дитячий садок, зверніть увагу дітей на місцезнаходження сонця. Чи знаходиться
воно так високо, як було влітку? Зверніть увагу дітей на температуру повітря.
Спитайте в них, чому стало холодно? Допомагаючи відповісти дітям, поясніть
положенням сонця на небі.
4. Перебуваючи з
дитиною в лісі чи парку, запропонуйте їй знайти тих комах, яких вона зустрічала
влітку. Куди вони зникли і чому? Хай про все це розкажуть вам діти, вони це вже
знають.
5. Перебуваючи з
дитиною на прогулянці у парку, попросіть її розповісти, чому взимку рослини
“сплять”? З чим це пов'язано? Про залежності, які існують між неживою природою
і живою, діти вже знають.
6. У вільний час
пограйте з своїми дітками у гра «Зимові
слова». Діти плескають у долоні, коли чують слово, пов’язане з зимою. (Сніжинка,
тепло, Новий рік, санки, лід, спека, рукавички, тюльпани, сніговик, Дід Мороз,
листопад, Снігуронька, персики, засмагати, снігопад, лижі).
7.Запропонувати
скласти розповідь ’’За що я люблю
зиму’’. Пригадати про свята, які наближаються.
8.Спробуйте
пограти в гра «Виправ помилку»
Діти, зайчик писав лист, в якому хотів розповісти про те,
що таке зима, та, як завжди, все переплутав. Допоможіть виправити помилки,
допущені в листі.
«Перший зимовий місяць називається вересень. Як настає
зима, так починаються холоди, і люди одразу одягають теплий одяг: шуби, чоботи,
рукавиці, шапки, шортики, шарфи. Взимку діти катаються на санках, лижах,
велосипеді, ліплять снігову бабу, купаються в морі, ковзають по льоду,
загоряють, будують снігову фортецю і готуються до свята – Маминому дня. Є такі
спортсмени, які займаються зимовими видами спорту: хокеїсти ключками забивають
шайбу у ворота; фігуристи танцюють на лижах; лижники з’їжджають з гірки на
санчатах; ковзанярі, бігають на лижах. Щоб не застудитися, потрібно щоранку
з’їдати по одній бурульку. Зима – чудова пора року!»
9.
Спробуйте намалювати сніговика.
Поставте дітям запитання: ‘’Сніговик складається з … чого? Скільки потрібно
снігових куль для сніговика? Якого розміру ці кулі і як розташовані? Що може
служити сніговикові головним убором? Які предмети одягу можна намалювати
сніговикові? А що дати йому в руки? Який вираз обличчя може бути у сніговика?
10.Спробуйте пограти в гру « На що схоже?».
Потрібно визначити на яке явище
природи схоже.
І. Подмухайте на пір’ячко і скажіть на що це схоже? (Снігопад).
Загадка: Завірюха в гай прийшла
Та сестрицю привела.
Сніг кружля, не стелиться.
Звуть сестру … (хурделиця).
- Якщо ми сильно подмухаємо, пір’ячко закружляє і утвориться хурделиця.
ІІ. Закрийте очі і послухайте на що це схоже. (З лійки з розприскувачем ллється
вода). (Дощ).
- Як ми можемо це назвати одним словом? (Явища природи).
- Які ще зимові явища природи ви знаєте? (Іній, лід, мороз).
11 Спробуйте вивчити вірш «Падав сніг».
Падав сніг на поріг.
Кіт зліпив собі пиріг,
Поки смажив, поки пік,
А пиріг водою стік.
Кіт не знав, що на пиріг
Треба тісто, а не сніг.
Проведіть бесіду по змісту вірша. Ставлячи навідні
питання, намагайтесь отримати повну відповідь.
Немає коментарів:
Дописати коментар