Консультація для батьків
Норми мовного розвитку дітей дошкільного віку
З першого року життя дитини закладають фундамент для розвитку мови. В цей час інтенсивно розвивається головний мозок, вдосконалюється артикуляційний апарат. Важливо не упустити відхилення від норм мовного розвитку, щоб вчасно надати корекційну допомогу, попередити розвиток складних паталогій
Коли батькам потрібно насторожитись:
Якщо у дошкільника відзначаються відхилення
від нормального рівня мовного розвитку, потрібно провести обстеження його мови
у логопеда дитячої консультації або розвивального центру, і як можна швидше
почати корекційні заняття. Оскільки в основі багатьох мовних порушень лежить
паталогія нервової системи, при серйозних відхиленнях слід звернутися до
невропатолога, пройти рекомендоване лікування в поєднанні з логопедичними
заняттями.
Вік
Відхилення від норми
До 2 років · - Мовчить або лепече на незрозумілій мові
· - Відвертається, коли йому ставлять запитання
· - Спілкується жестами, в мові майже немає слів
2-3 роки
· - Діти не використовують мову, як засіб спілкування
· - Активний і пасивний словник вкрай малий
· - Діти не можуть побудувати навіть коротке речення
· - Не розуміє суті казки, не може відповісти на просте
запитання щодо її змісту
3-4
роки
· - Діти говорять однією їм зрозумілою мовою
· - Вони неохоче повторюють за дорослим
слова і пропозиції
· - На прохання
«скажи ще раз, повтори краще» дитина не відгукується
· - Помітні
порушення дрібної моторики, недоступні точні рухи
· - Діти не знають
назви оточуючих їх предметів
· - Вони не
розуміють значення прийменників
· - Дитина не може
виконати артикуляційні рухи за зразком дорослого в потрібній послідовності
4-5 років
· - Мова
нерозбірлива, в ній відсутні багато звуків, часті перестановки
складів і
звуків
·
- Відповіді на питання односкладові, словниковий запас бідний, обмежений
побутовими словами
· - Не може
розповісти про предмет, про щось з власного досвіду
· - У словах
пропускаються і переставляються склади і звуки
5-6 років
· - Говорить
нерозбірливо, неможливо визначити на слух, чи правильно використовує слова,
прийменники, погоджує частини мови
· - Словниковий
запас вкрай малий
· - Говорить
короткими неповними пропозиціями
· - Не вимовляє
велику кількість звуків
· - Перекручує
слова, переставляє в них звуки і склади місцями
Чим раніше розпочато корекцію мовних порушень, тим менше сил і часу
доведеться витратити на оволодіння дитиною мовною системою рідної мови!
Немає коментарів:
Дописати коментар