субота, 4 грудня 2021 р.

Норми мовного розвитку дітей дошкільного віку

 


                            Консультація для батьків

 Норми мовного розвитку дітей дошкільного віку

 З першого року  життя дитини закладають фундамент для розвитку мови. В цей час інтенсивно розвивається головний мозок, вдосконалюється артикуляційний апарат. Важливо не упустити відхилення від норм мовного розвитку, щоб вчасно надати корекційну допомогу, попередити розвиток складних паталогій

                                                        Коли батькам потрібно насторожитись:

 Якщо у дошкільника відзначаються відхилення від нормального рівня мовного розвитку, потрібно провести обстеження його мови у логопеда дитячої консультації або розвивального центру, і як можна швидше почати корекційні заняття. Оскільки в основі багатьох мовних порушень лежить паталогія нервової системи, при серйозних відхиленнях слід звернутися до невропатолога, пройти рекомендоване лікування в поєднанні з логопедичними заняттями.  

 Вік                                                                                 Відхилення від норми

До 2 років                                                             · - Мовчить або лепече на незрозумілій мові

· - Відвертається, коли йому ставлять запитання

· - Спілкується жестами, в мові майже немає слів

2-3 роки                                                    

· - Діти не використовують мову, як засіб спілкування  

· - Активний і пасивний словник вкрай малий

 · - Діти не можуть побудувати навіть коротке речення

· - Не розуміє суті казки, не може відповісти на просте запитання щодо її змісту

 3-4 роки                                                          

 · - Діти говорять однією їм зрозумілою мовою

 · - Вони неохоче повторюють за дорослим слова і пропозиції

· - На прохання «скажи ще раз, повтори краще» дитина не відгукується

· - Помітні порушення дрібної моторики, недоступні точні рухи

· - Діти не знають назви оточуючих їх предметів

· - Вони не розуміють значення прийменників

· - Дитина не може виконати артикуляційні рухи за зразком дорослого в потрібній послідовності

4-5 років                                       

· - Мова нерозбірлива, в ній відсутні багато звуків, часті перестановки                               складів      і звуків                  

       · - Відповіді на питання односкладові, словниковий запас бідний, обмежений побутовими словами

· - Не може розповісти про предмет, про щось з власного досвіду

· - У словах пропускаються і переставляються склади і звуки

5-6 років

· - Говорить нерозбірливо, неможливо визначити на слух, чи правильно використовує слова, прийменники, погоджує частини мови

· - Словниковий запас вкрай малий

· - Говорить короткими неповними пропозиціями

· - Не вимовляє велику кількість звуків

 · - Перекручує слова, переставляє в них звуки і склади місцями

 

Чим раніше розпочато корекцію мовних порушень, тим менше сил і часу доведеться витратити на оволодіння дитиною мовною системою рідної мови!


Немає коментарів:

Дописати коментар

Дитина і комп'ютер

  Консультація для батьків Ми живемо в час небувалого злету інформаційних технологій. Комп'ютер - він вже настільки міцно увійшов у на...