четвер, 9 грудня 2021 р.

Пошуково-дослідницька робота з дітьми вдома

 

Пошуково-дослідницька робота з дітьми вдома

Надія Кузьмук, вихователь

Особливість  системи  пошуково-дослідних  дій   полягає   в   тому,   що  у  дітей формуються   здібності розглядати     конкретні   природні   об'єкти. Діти     не  лише сприймають   їх властивості, а  й  виділяють, оцінюють  справжні необхідні умови здійснення природних процесів.

Дорослий спільно з дітьми може досліджувати явища або властивості. Варіювати їх, змінювати умови, ситуації, випробовувати різні засоби. Отже, для дітей стає доступним те, що в об'єктивно існуючій природі не піддається спостереженню.

Досліди — це важливий шлях до пізнання, тому що для власної діяльності діти не отримують готових знань. Досліджуючи те чи інше явище, дитина отримує знання у певній логічній послідовності. Так, наприклад, вода, винесена на мороз, спочатку вкривається кіркою, шматочками льоду, а потім стає льодом; лід, коли його підігрівати, стає холодною водою, потім теплою, гарячою і парою; пару охолоджують, вона стікає на холодному предметі й знову стає водою.

Як організувати дослідницьку діяльність дітей в домашніх умовах

1.Коли сідаєте за стіл їсти проведіть дослід. Добавте ложку цукру в воду(чай). В інший   посуд ложку солі. Що сталося? З цукром? З сіллю? Якою стала вода? Від чого залежить смак води? Виведіть висновок разом з дитиною: смак води залежить від розчинених в ній речовин.

2.Під час купання дитини проведіть дослід. Опустіть в ванну наповнену водою іграшки: по одній дерев'яній,пластмасовій, паперовій, гумовій,з тканини, з воску. Зробіть висновок разом з дитиною. Легкі предмети плавають, важкі тонуть. Поясніть поведінку цих предметів у воді. Чому деякі з них плавають, інші тонуть, а окремі розчиняються, змінюючи забарвлення води.

3.У холодну погоду на прогулянці проведіть дослід. Подихайте   на  холодне  скло. Воно    вкриється     крапельками     води,     запотіє.   Виведіть   висновок   разом   з дитиною: люди втрачають воду під час дихання. Поясніть звідки взялася вода: це ми її виділяємо  під  час  видиху;за добу людина втрачає приблизно десять склянок води. Отже, стільки ж її треба випити або спожити з їжею.

4.Помийте посуд   з   дитиною. Візьміть   аркуш   альбомного   паперу   і   покладіть  його на губку змочену у воді, а потім через 3-4год повторіть з іншим папером. Зверху губка буде практично сухою, а всередині — трішки вологою. Прямо, як справжня хмарка. Адже вона ніколи н є буває абсолютно сухою, навіть якщо не крапає     дощем,    тому     що     складається      з    малюсіньких    крапельок    води. Висновок: повітря в своєму складі містить воду.

5.Пограйтеся у пісочниці з дитиною. Запропонуйте  взяти    щіпку   піску, покласти на долоні і розперти. Чому не розтирається пісок 3 чого він складається? Якого розміру окремі піщинки? Якого кольору? Чи збиваються вони в грудку? Чому? Виведіть висновок: пісок не розтирається, бо складається з піщинок.

Дослідництво дорослого разом з дитиною має суттєве значення для майбутньої практичної діяльності дітей. Воно дає змогу не лише орієнтуватися у характері роботи, а й раціонально спланувати свої дії і застосовувати їх з об'єктами неживої природи - вода, сніг, лід, пісок, глина; явищами неживої природи: дим, вітер, дощ, сніг, град.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Дитина і комп'ютер

  Консультація для батьків Ми живемо в час небувалого злету інформаційних технологій. Комп'ютер - він вже настільки міцно увійшов у на...